donderdag 17 januari 2013

HAKEN - CROCHET

Alweer bijna 2 jaar geleden was ik een tijdje in de van het haken van mandjes en kleine werkjes.
Daarom maakte ik ook een stelletje onderzetters. 

Nu hebben DH en ik in de zomer een nieuw stel meubels gekocht.
Geloof me, het was hárd nodig.
De glazen tafel die we daarbij uitkozen, maakte het gebruik van onderzetters ineens noodzakelijk. 
Zo simpel is het.
Ik toog naar zolder en haalde de gehaakte onderzetters naar beneden, 5 stuks in totaal.
Die zijn intensief gebruikt en deze week even lekker gewassen!

Toch is 5 onderzetters niet veel.
Bovendien vond ik nog een bolletje ongebleekt katoen - wat anders in de deken terecht zou zijn gekomen.

Voor de afwisseling en voor het praktisch nut heb ik m'n haaknaald weer opgepakt:


Het was weer even zoeken naar het goede patroon, maar er liggen nu weer 7 onderzetters.
Met 12 stuks kunnen wel vooruit.
Maar misschien ga ik nog wel ander kleurtjes maken, of van die leuke mug rugs of...

You can use the links to 'see' what I'm telling.
Almost 2 years ago I was crocheting: baskets, baskets and other little things.
It was a crochet-flow.
I also made 5 coasters, who disappeared to the attic.
I'm not a coaster user.
Well, wasn't.
My DH and I bought new furniture. 
With a solid glass table, which needed coasters!
So the coasters are in our lives again.
But they become dirty and 5 isn't to much in the world of a family with 4 kids.
When I found new yarn, which didn't disappear in the blanket I crocheted last year,
I knew I had to make some more.
I love to crochet too. 
 

3 opmerkingen:

Ria, zei

Altijd gemakkelijk om bij de hand te hebben, en ze kunnen prima in de was. dit zijn van die fijne 'kleine klusjes' waar je niet zo lang aan bezig bent.
Groetjes,

Anoniem zei

Ah leuk,onderzetters!
Heb er ook nog wat liggen,gemaakt door mijn Moeder.Ze zijn alleen verkleurd doordat er thee op gemorst is.Deze krijg ik niet meer schoon en durf ze niet in de bleek te leggen.
Leuk werkje zo tussendoor nog wat haken.
gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe

Anny zei

Een leuk en tegelijkertijd nuttig werkje. Ik heb ook een glazen tafel: iedere dag zemen is geen overbodige luxe: de hondjes leggen hun kopje graag op tafel om te kijken of er nog wat lekkers te stelen is.