zaterdag 19 januari 2013

BOLLETJE WEGBREIEN/HAKEN - KNITTING/CROCHETING?

In januari heb ik elk jaar het gevoel dat het nú hoog tijd is om projecten af te maken.
Of om langliggende spulletjes op te ruimen of te gebruiken.

Mijn mand met kleine bolletjes katoen en wol staat me altijd een beetje aan te kijken. 
Zo van, gebruik je ons nog of hoe zit dat?
Ik bedacht dat ik maar eens een dekentje ging breien.
Van restjes, gewoon bont maar lekker warm.
Op een rondbreinaald:




Na het wegbreien van de eerste wol (anderhalf bolletje) was dat het toch ook niet helemaal.
Daarom ben ik weer van plan veranderd.
Geinspireerd door deze actie   van mezelf, pakte ik een haaknaald en haalde boel weer van de breinaald.

Met dit als resultaat: 




Nog een gehaakte col, van beige/bruine katoen. 
Het lijkt me dat ik die met voorjaars- en zomerdagen ook gewoon kan dragen.

Het haken zelf vind ik heerlijk, dit is in een avondje klaar en er is mooi weer anderhalf bolletje katoen weggewerkt.
Nu maar even niet bedenken hoeveel bolletjes er nog in liggen...

Each year in January I have the urge to finish things up.
To get rid of stuff and to get things done.
So a basket of yarn catched my eye. 
It's a basket filled with left over yarn, some big and lots of small skeins.
I decided to knit a blanket with all kind of colors.
But when I started I wasn't sure: it was not what I had in mind.
So, thinking back of a September-project, I took my crocheting stuff and rip off the knitting.
I love to crochet, it feels so effortless, so relaxed.
After one night I made myself a new col.
A col I can wear in Spring and Summer too.
And there's 1,5 skein of cotton less..

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat leuk en practisch zo'n colsjaal.
En het begin is er om de bolletjesberg te laten slinken.
succes met de verwerking-weer eens wat anders dan borduren.
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

marcella zei

grappig dat jij dat opruim en afmaak gevoel in januari hebt. Ik had het in december, dus nog in het oude jaar de dingen willen afronden. Het ruimt wel lekker op in kast èn hoofd ;)