zaterdag 27 oktober 2012

RUILSPEL - TRADING GAME

Vanmiddag stonden er een paar meisjes voor de deur.
'Van de scouting'
Zeg maar niets meer...

We wonen in een dorp waar vanwege het natuurschoon veel mensen komen voor een weekje of weekendje weg.
Ook worden er heel vaak jeugdkampen georganiseerd.
Dit kwam me dus niet helemaal onbekend voor.

Het ging dus om het ruilspel.
Je krijgt iets, maar dan moet je wel iets anders weggeven.
Het idee is dat je dan iets veel mooiers kunt krijgen. Als je het goed speelt.


Ik kreeg dit aangeboden:



Bijna altijd ga ik er op in.
Heel soms, wanneer ik iets aangeboden krijg dat ik écht niet hoef, bedank ik vriendelijk. 

Deze wortel was blijkbaar net door iemand uit de straat uit z'n (moes)tuin geplukt.
Deze meisjes gingen blij weer verder met: 2 DVD's van Lizzie Mc Guire... 

De wortel (hij is groter dan hij op de foto lijkt) zullen we bij het gourmetten serveren.
Want wij gourmetten uit traditie altijd als de wintertijd ingaat!

This afternoon two girls rang at our door.
'We are from scouting.' 
Say no more.

We live in a village which is visited often by family's or groups for a weekend or a short week to enjoy nature. 
These groups often organise games and this one is called: the trading game: you offer some stranger something in return for something better (if you're lucky).

I was offered a carrot, a big one.
It was very fresh: a neighbour harvested it from his garden a few minutes ago...

Well, I knew the game and almost always respond to it: I took the carrot and gave the girls two DVD's from Lizzie McGuire.

The carrot will be served at diner: we are going to cook with a raclette set. It's a tradition in our family when 'wintertime' sets in.

5 opmerkingen:

Anny zei

Gezellig gourmetavond. En de meisjes deden een goede ruil!

marcella zei

Ik ken het ruilspel uit de studentenwereld. ik heb ze zelfs wel eens aan de deur gehad hier, wat wel aardig was want er is niets te studeren hier. Deze kwamen duidelijk van een sjaarskamp en dat kan weer wel hier in de omgeving. Ik weet niet meer wat ik gedoneerd heb en evenmin wat ik kreeg. Goed idee van de winterijd-verwenmaaltijd.

Annelies zei

Ach, ik vind dat ruilen wel iets hebben !

marion zei

ik vind het een leuk spel dat ruilspel en hebben jullie lekker gegeten?

Anneke zei

@marion superlekker! En daarna nog heerlijk een half uur buiten in de kou gewandeld.