dinsdag 25 september 2012

NOG DRIE MAANDEN TOT... - 3 MONTHS UNTIL...

kerst! 

Op een blog kwam ik afgelopen vrijdag iemand tegen die de wereld waarschuwde dat het nog maar 13 weekenden was tot kerst... 
En op twitter waren er meerdere Amerikanen die twitterden dat het nog 3 maanden is tot de 25e december. 

Dus. 

Toen ik vanmiddag dan ook in de Libelle van 13 december 1940 dit te-breien-setje zag, vond ik het wel toepasselijk voor vandaag. 
Wel een opvallend mutsje, dat zijn geen mutsjes waar je vandaag de show mee steelt, denk ik zomaar. 


Het rendier-motief staat in het tijdschrift op de bladzijde erna uitgetekend om in te breien of te mazen. 
Omdat het, wanneer ik het in m'n borduurprogramma zet, gewoon ook een borduurpatroon is, is dit het Leitmotiv van vandaag. 
Als je dit voor kerst zou willen maken, dan heb je dus nog 3 maanden ;-)

Het komt van Libelle, zal ik het daarom maar een Libelle-freebie noemen? 

Dan nog een PS: mijn DS is ook begonnen met een blog, in ieder geval is hij vol goede moed gestart! Het is een blog met een project, en hij zou het erg leuk vinden als er ook mensen kwamen lezen en/of kijken...



Christmas!
Last Friday I read a warning on a blog: it's only 13 weekends until Christmas.
And today on Twitter several Americans told me it's three months until December 25th. 

So.

When I was reading in my old-magazines-book, I came across this set of knitting patterns.
That magazine was from December 13th 1940, when the Netherlands were occupied by the German army.
The Rendeer-motiv was drawn on the next page and ment to be knitted.
I put it in my cross stitch program, and now I call this the Libelle-freebie. I have searched the internet, as far as I know this articles and designs are in the public domain. In the Netherlands the law says pieces in magazines or newspapers are in the  public domain 70 years after publication.


So if you want to stitch this rendeer, you (only) have three months left.

PS My DS started a blog. It's a project-blog and he started with tons of good ideas.
He would really like you to take a look.

1 opmerking:

Kate zei

Thank you for the Moose chart.