zaterdag 11 augustus 2012

PEACEFUL PARADISE

We zijn heerlijk op vakantie geweest. Naar een Peaceful Paradise? (zie titel)
Bíjna...

We zijn met alle kinderen + 1 aanhang naar Portugal geweest.
Het was een hele onderneming: met zeven personen vliegen is vooral erg opletten.
We hebben het gelukkig goed gehad met ons clubje. 

Maar terug naar Peaceful Paradise.
De héél trouwe lezers weten misschien nog dat ik lang geleden al aan dit borduurwerk begonnen ben. 

(Voor de nieuwsgierigen: dat kun je hier teruglezen.) 

Twee jaar geleden borduurde ik er in onze vakantie voor het laatst aan, daarna heb ik het netjes weggelegd.
Dit jaar besloot ik het 'vakantieborduurwerk' weer mee te nemen en bestelde de laatste garens bij.
Ons Portugese verblijf zorgde ervoor dat ik af en toe lekker kon door borduren en voilá: het is klaar!!!


Peaceful Paradise, by Midsummer Night Designs
Van de onderrand had ik vooral wel al groen geborduurd, maar er moesten nog heel wat details bij.
Met 1 draadje op 40ct borduren past goed bij mij. Met veel plezier maakte ik de kleine engeltjes, de grote engelen, de bloemen, boom en verdere figuurtjes. Hierbij de details: 








Nog een grappig detail: omdat ik voortvarend met dit borduurwerk bezig ben geweest,  had ik bovenkant en tekst op een gegeven moment klaar.
Ik strandde bij deze onderrand.
Maar daardoor had ik al wel '200... A.D. ' ingeborduurd. 
Als het in 2008 niet klaar was, dan toch zeker wel in 2009 moet ik gedacht hebben. :-)

De tweede nul heb ik nu dus maar uitgehaald. Nog eventjes tellen hoe ik de  1 en 2 er het netste inborduur.




Stiekem ben ik wel trots op mezelf. Dat dit grote borduurwerk nou toch zomaar klaar is!!


We have been on a wonderful vacation. To Peaceful Paradise? (see titel)
Almost...

We went with our four children ánd one SIL to Portugal. It was quite an undertaking: with seven you have to pay attention, especially with flying.
Luckely, we had a great time with our kids.
 
But back to Peaceful Paradise.
My véry loyal blogreaders may remember I started this piece back in 2008.
 
(For the curious ones: you can read about it hier. ) 

Two year ago I did my last stitching on it. I put it away and only now picked it up as my 'vacationproject'. I ordered some new floss and it went with me.
There were moments when I was able to stitch along nicely and voilá: it's done!!!

I had stitched some green at the bottom, but the rest of this bottompiece had yet to be stitched
It's stitched on 40ct with one dread, I liked it very much. It totally suits me to stitch on 40 ct I guess. I stitched little angels, big angels, a tree and some sheep and a sheperd.

Another funny detail: I stitched a big part of this piece back in 2008 and stopped when I came down to the bottom piece. The top and all the lettering was done. 
So I already stitched '200.. A.D' assuming it would be done in 2008 or else in 2009. But that didn't happen.

 Now I removed the second zero, and have to put in an 1 and a 2. 


I'm quitely a bit proud of myself for finishing this big piece!!!

6 opmerkingen:

Annelies zei

Welkom terug. Wat goed en mooi dat je borduurwerk af is !

Anny zei

Wat een mooi werk! Dat voortvarende met de datum herkende ik... En hier thuis is het eindelijk ook een beetje zomer... Welkom yhuis!

Corrieneeltje zei

Wat heerlijk zeg...een prima vakantie en dan thuiskomen met zoiets prachtigs. Anneke, het is een schoonheid van een borduurwerk en ook zo schattig met die engeltjes en de vogeltjesboom.
Ik ben jaloers, maar niet afgunstig ;- )

Heidi Kuijer zei

Trots mag je wel zijn! Dat is een grote project. Ik heb ook vak een vakantie project die blijft zitten als ik weer thuis bent. Gelukkig ga ik eigenlijk niet vak op echte vakantie...hihi. Ik vind je borduurwerk geweldig en hoop dat het ingelijst laten weer zien.

Leuk dat je even helemaal weg was maar blij dat ik je weer 'ziet' op mijn blog. :-)

Hugs en groetjes ~
Heidi

Monica zei

Wat en geweldig groot en mooi borduurwerk is dit, leuk dat het helemaal af is, ga je hem nu inlijsten?
Je haakwerk is overigens ook mooi

Jantine zei

Oh, wat prachtig is dat borduurwerk geworden!