vrijdag 23 maart 2012

MET ZONDER JAS

Voor de taalpuristen onder ons: vroeger kon m'n vader echt níjdig worden als je zoiets zei. 'Nee, het is zónder jas, mét zónder kan niet!' Ik moest er net aan denken toen ik zomaar zonder jas naar de supermarkt fietste.
Wat een heerlijk weer!

Hoewel de bomen en struiken er nog een beetje troosteloos bijstaan, zie je de natuur wel dóórgaan. De mezenkast is in gebruik en de meesjes zijn druk met elkaar :-). Voor mij is dit altijd een beetje het symbool van het begin van de lente:


De helicoptertjes die de esdoorn in het najaar altijd zo gul uitstrooit, betekenen véél groene zaailingen in het voorjaar. En die moeten weer verwijderd... Omdat de natuur in cirkels werkt, werken wij ons soms ook een slag in de rondte.
Maar op zo'n foto staat het natuurlijk wél, zo'n piepklein plantje.

Maart gaat alweer snel, de klosjes bijhouden valt niet mee, terwijl het toch geen groot werkje is. Maar tot en met de 20e ben ik 'bij'.


Mijn broer en mijn 2 nichtjes van 12 en 9 doen morgen hieraan mee! Volhouden en veel plezier!

5 opmerkingen:

Anny zei

Knap hoor dat je zover bent met je klosjes. En met zonder jas... ja, dat kennen wij hier ook. Wel een beetje raar he, ineens zo vroeg in het jaar, met zonder jas de hondjes uitlaten... zoals ik net deed. Gezellig weekend!

Ineke zei

Ja, met zonder jas(liedje van Guus Meeuwis) moeten wij hier thuis altijd om lachen. Mooie klosjes!Fijn weekend

marcella zei

overnieuw, dat is er ook zo eentje die 'vroeger' (wat worden we oud :)
direct gecorrigeerd werd. Prachtig je klosjes, ik zou ze wel eens allemaal bij elkaar willen zien, er zijn al zoveel verschillende lapjes langsgekomen. Ook ik was vandaag met zonder jas...lekker!

marion zei

wat een lieve lenteklosjes , prachtig je kleurtjes

Hennie zei

Ja heerlijk dat voorjaars zonnetje ! ! !
Wat een mooie lente klosjes heb je gemaakrt.

Fijn weekend Hennie.