woensdag 6 april 2011

MOSTLY ORANGE

Soms krijg ik ineens de geest en denk ik: ik moet eens een oud werkje uit de kast trekken en er wat aan gaan doen! Want er blijft toch wel het nodige liggen zo her en der. In verschillende technieken en gradaties: quilten, borduren, haken.

Het is geen favoriet borduurwerk van me. Het enige ooit waar ik grid in heb aangebracht, door de overlopende kleuren is het te ingewikkeld om zonder extra hulpmiddelen te borduren. Dus ik heb er IETS aan gedaan en nu ligt het weer veilig op z'n plek.

Nog even doorgehaakt, dit is de mandjesoogst in totaal. En omdat ik toch met oranje en koninginnedag bezig was, heb ik er een borduurpatroontje voor ontworpen en geborduurd:


Verder is het hier vooral toets- en tentamentijd. Gelukkig merken we aan het mooie weer dat het schooljaar alweer wat naar het einde toe loopt. Want het is af en toe wel stressen met z'n allen.

Sometimes I suddenly decide to grab a stitching project from the pile and do something about it. Not per se to finish it, but to do SOMETHING about it. The one I picked is no favorite of mine. I like the design, but it's not fun to stitch. It's the one and only piece I gridded. The colors are blended and so close I can't see when I have used which color. Well, I did something about it and now it's safe on its place in the pile.

I crocheted one of two more baskets and this is the basket-harvest for now. And because the orange and red-white-blue mean Queensday is ahead I made a stitching design as well. Queensday is the day after the wedding of the Britisch royal couple. We have our own party (every year).

4 opmerkingen:

Annemarie zei

Ik moest lachen om jouw: 'ik heb er IETS aan gedaan en nu ligt het weer veilig op z'n plek'. Zo gaat dat hier ook: nergens veiliger dan achterin de UFO-la :o)
Je mandjes zijn bijzonder feestelijk en je Koninginnedagborduurtje erg geslaagd!

barbara zei

I'm just loving those baskets, Anneke! :D And congratulations on doing something with your big project!

Jantine zei

Niet te ver weg stoppen en elke maand één avond aan werken... je zult zien dat het zomaar een keer af is. Het plaatje ziet er wel veelbelovend uit!

Anoniem zei

super, je koninginnedagborduurtje! je mandjes zijn ook enig

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl