dinsdag 1 juni 2010

En toen was het juni

1 juni...
Mijn laatste werkmaand is ingegaan!
DD 1 stopt met haar studie en gaat aan een andere beginnen.
DD 2 is klaar met haar eindexamens, maar het wordt héél spannend hoe de uitslag zal zijn.
DS gaat volgend jaar wat onverwacht naar de middelbare school.
Alleen DD3 gaat 'gewoon' over.

Oftewel: er ligt een behoorlijk hectische periode achter ons en een nog wat onrustige voor ons, maar een aantal zaken zijn nu in ieder geval wat duidelijker. En op 1 juli zal ik mijn allerlaatste werkdag hebben, maar dan zal er van werken niet veel meer komen. Bovendien merk ik dat het heen-en-weer rijden van DS makkelijker is nu alle wegopbrekingen van het hele afgelopen cursusjaar over zijn en het bij daglicht en mooi weer gewoon lekkerder autorijdt.

DD1 is nu wel zo ontspannen dat ze dit weekend lekker meefrobelde en een quiltblokje maakte. Ondertussen veranderde ik het pinksterhuisje in een huisje bij nacht...




Afgelopen zaterdag was hier weer een grote boeldag. Vorig jaar scoorde ik er leuke borduurboeken, maar dit jaar lukte dat niet echt. Wel vond ik tussen alle lappen en lapjes en sjaaltjes en zo nog een zakdoekje, echt geborduurd, maar niet zo fijntjes.
Mocht iemand er belangstelling voor hebben: de eerste die het roept stuur ik het toe...



It's June!
DD1 has announced to give up her studies, but will begin a new one in September.
DD2 has had her final exams, but it's not sure she passed.
DS will leave his primary school and will go to highschool in September.
Only DD3 is just going to the next class...
So the weeks behind us were hectic, but we now know a lot about the upcoming schoolyear.
And I will work for another 4 weeks and then it's done.

Last weekend DD1 and I worked together in our creative corner; she made a paper pieced quiltblock and I changed the house I made earlier in a house by night.
I also bought a little handkerchief, but I'll be giving that away. I'm not much of a handkerchiefperson.

7 opmerkingen:

mainely stitching zei

Sounds like it has been very hectic and uncertain - I hope the upcoming period will be a bit calmer for the entire family. Best wishes!!

Carolien zei

Hallo Anneke,

Poeh poeh, fijn dat het eind van het werk in zicht is, met al die drukte.
Je huisje bij nacht is super!
Sterkte met de laatste loodjes ...

Groetjes, Carolien

Heidi zei

Lekker dat het eind in zicht is nu. Hou vol! Ik hoop dat alles soepel loopt voor je kinderen. Leuk dat je docther ook gaat quilten? En je huisje bij nacht is prachtig!

Hugs en groetjes ~
Heidi

Annelies zei

Zo ziet het huisje er ineens heel anders uit.
Veel sterkte in je laatste werkmaand.

Monica zei

Via Marianne kwam ik op jouw web-log. Na een druk jaar met de schoolperikelen van de kinderen kom je in lekker rustiger vaarwater, en veel tijd om te borduren. Wat een leuke huisjes borduur jij. Succes

Monica zei

Dank voor je leuke reactie bij mij, wat het zakdoekje betreft vergat ik te zeggen dat je eens bij Marcella moet kijken www.nuttigenfraai.web-log.nl zij spaart nl zakdoekjes, wel heel fijne, maar ik denk dat ze dit ook leuk vind.

Anoniem zei

De lente/zomer gaat mij altijd te vlug !!
En alles gaat maar door, succes met de scholen/examenuitslagen.

Mooi huisje, volgens mij zag ik deze net bij viool !!?

Dit zakdoekjes is toch heel leuk, al is het groffer.
Fijn weekend !!!!...MM