zondag 11 januari 2009

IJsdagje

Eindelijk op het ijs gestaan! Nou ja, gestaan... meer gewiebeld, gezwikt en gekrabbeld :-). Het was leuk om er te zijn, maar met de schaatsen die ik aanhad, lukte het schaatsen nog niet zo goed, of niet zo goed meer. Ik denk dat het toch ook wel zo'n 25 jaar geleden is dat ik voor het laatst op schaatsen had gestaan.
Toch was het de moeite waard: de zon scheen, DH hielp me waar nodig en DS had rode wangen van de vrieskou, een heerlijk gezicht.

En een (zittend) bewijs:


En nog wat sfeerfoto's:
DS lekker aan het schaatsen, de zon schijnt en er hangt een luchtballon op de achtergrond.


Wanneer we naar huis gaan, is de luchtballon net geland:



En zien we bovenop het dijkje een ongekend landschap:


Een elfstedentocht zit er niet meer in, aan de weersberichten te horen. Jammer, maar dat is dan de natuur: je hebt er geen invloed op en misschien is dat maar goed ook. Want ook in onze kennissenkring heeft iemand gisteren bij het schaatsen een dubbele beenbreuk opgelopen.

Met een nogal pittig weekje voor de boeg, ga ik me nu nog even lekker ontspannen. Wel geef ik graag de link voor een sneeuwpopfreebie door. Er is heel veel leuks te vinden zo op internet, dus is het niet-kopen-van-borduurpatronen waarschijnlijk best vol te houden ;-).

The weather has been very cold the last week too, so yesterday I finalled went on my skates and tried to skate. Well, that wasn't the biggest succes ever. But I tried and had fun. The weather was great, DH helped me whenever necessary and DS had much fun and very red cheeks.
The second picture is of my DS and a balloon in the air that landed just as we were leaving. And the landscape was just gorgeous!
The forecasts say the cold will fade, that's a pity. But that's nature, we can't change that. We have enjoyed this period of frost and cold very much, but we know it's not without risks. A friend of us broke her leg yesterday, after skating on the ice.
The coming week will be more busy that usual, so I'll relax for now. I found you a nice snowmanfreebie on the internet, you can use the link in the Dutch part.
There's so much to find on the internet, I think I'll manage to not-buy-cross stitch patterns...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat ziet er erg goed uit. Voor mij geen schaatsen meer onder maar vind het een heerlijk gezicht om naar te kijken.....

Annelies zei

Leuke foto's. Ik ben lekker binnen gebleven. Ik kan helemaal niet schaatsen.

Anoniem zei

Prachtige foto's van prachtig landschap. Ik wandel liever dan dat ik schaats. :-)