woensdag 21 januari 2009

C...



Deze afbeelding komt van een borduursite waar heel veel gratis patroontjes te vinden zijn! Via deze link kun je al een heel alfabet vinden.

De C staat voor mij allereerst voor computer. Wat heeft dit apparaat toch veel veranderd in korte tijd. Voor het eerst gebruikte ik een computer in m'n studententijd. Dat gebruik ging wel volgens een heel bepaalde procedure: als je een universiteitscomputer wilde gebruiken, moest je je inschrijven. Dan had je op een bepaalde dag recht op 2 uur computertijd.
Altijd een zenuwentoestand, want wat als er iets misgaat?? Dus een briefje ernaast: zet de computer aan, typ dan A:>, druk dan op F5 (of iets dergelijks). En als je wilde afsluiten: voor bewaren, druk op A:> enzovoort... En dan maar hopen dat het op je floppy had staan als je wegging (nog van die grote slappe floppy's).
Er zijn wat rampen gebeurd in die tijd, op inlevergebied dan: bestanden die verdwenen waren, printers waarvan natuurlijk net de inkt op was...
Heel die tijd bestond er nog geen internet of email trouwens.
Eenmaal getrouwd was het een van onze eerste grote aankopen: een eigen PC, echt een rib uit ons lijf. Mijn afstudeerscriptie heb ik erop geschreven en alleen dat maakte het al dat geld al waard!

Nu zijn we al tig computers verder; ons huis bevat er een flink aantal. Als ik de afgedankte niet meereken: 3 vaste en 1 laptop, daarnaast nog een werklaptop en een zwervende oude laptop, waar alleen nog DVD's op gekeken kunnen worden.
De computer gebruiken we allemaal intensief, jong en oud. Afgezien van het al het internetgebruik en de mogelijkheden die dat geeft, gebruik ik zelf de computer veel om stukken te schrijven, om foto's te bewerken en zelf leuke plaatjes te maken, om borduurpatronen te maken en te scannen. Zélfs zonder internet is het gebruik al intensief.



naam quiltblok: sister's choice

Zowel de naam van mijn enige zoon (die morgen 9 1/2 wordt, maar dat vieren alleen wij) en de naam van mijn enige zus beginnen met een c. En hoewel ze het niet zal lezen: het is een zus uit duizenden! We schelen nog geen 1 1/2 jaar (zij is ouder)en haar oudste is jonger dan mijn jongste. Dat loopt dus niet helemaal synchroon. Het maakt niets uit. Toen we nog thuiswoonden waren we water en vuur, daarna de dikste vriendinnen.

I began an alphabet in 2008 and now I have come to C... The cross stitch is from a site where you can find a whole free alphabet (you can find a link in the first lines). And I don't choose cross stitch for c because I already used it when I handeled B: borduren in Dutch.
I chose: computer. I didn't grow up with computers and I think that counts for the most of us. I started using a computer in college. We could use the computer for two hours if you had signed in days before. Behind the computer was very exciting, not always fun: what is the next step? Have I saved my documents? How can I print what I wrote? Sometimes this resulted in big computer-disasters: a whole paper gone or a printer that wouldn't work so you couldn't turn in the work you had done.

After we got married we bought a PC as soon as we could afford it. It was very expensive but worth every penny! I graduated because of it, I think. And of course, our home was never without computers again. We are a family of six and we have 3 desk tops, 1 laptop, 1 laptop from work and an old laptop which the younger ones use for DVD's. I'm not counting the crashed computers from which my husband find it difficult to seperate...
Not counting the internet (that's for next alphabet-time) the computers are intensively used. I write documents with it, use programs to work on pictures or create pictures myself, I sometimes design some cross stitch, I scan. I love my computer!

The quiltblock is called: sister's choice. Both my only son and my only sister have names that begin with C. My DS will turn 9 1/2 tomorrow (which is celebrated in our home) and my sister is my best friend. Now. She wasn't when we were both living with our parents, but after that we are. Her kids are all younger than mine, but that doesn't matter. We share almost anything.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

En wat zo grappig is, studenten van nu beweren precies dezelfde rampendingen: bestanden verloren, computer gecrasht, etc.

Annelies zei

De computer, ja, inmiddels heel belangrijk in ons leven.
Ik kocht de eerste via een pc-privé project via mijn toenmalige werkgever. Wat een verschil met degene waarop ik nu werk.

mainely stitching zei

It's weird to remember that not so very long ago, people didn't have computers at home, isn't it?

Annemarie zei

Gezellige update, Anneke. Alleen voel ik me nu wel echt een hele oude doos, na het lezen van de geschiedenis van jouw computergebruik (no offense, natuurlijk). Wat dacht je van al die kinderen die zich niet kunnen voorstellen dat er vroeger geen mobiele telefoons waren?

Anoniem zei

wij begonnen op een computer met kleine cassettebandjes. Hoop niet dat ik nu mijn leeftijd verraad :)
De C van worteltjes past inderdaad beter bij de de C van computer. Niet meer weg te denken alhoewel ik hem tijdens vakanties ook echt niet mis.

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl